BREXİT Sonrası Tekstil Ürünlerine Uygulanacak Vergi Oranları

> BREXİT Sonrası Tekstil Ürünlerine Uygulanacak Vergi Oranları

BREXİT Sonrası Tekstil Ürünlerine Uygulanacak Vergi Oranları

İngiltere’nin AB üyeliğinden ayrılma (Brexit) sürecine ilişkin olarak, İngiltere’nin anlaşmalı veya anlaşmasız olarak AB üyeliğinden ayrılmasına yönelik siyasi belirsizlik halen devam ediyor.

İngiltere’nin ülkemiz ile ticari ilişkilerinin nasıl olacağına dair belirsizlik ise Brexit süreci sonrasında netleşecek. Öte yandan İngiltere, 14 Mart tarihinde liste olarak açıkladığı Brexit sonrası gümrük vergisi uygulanacak ürünler ve vergi oranları listesinde güncelleme yaptı. Yapılan güncellemeye göre 43 kalem hazırgiyim ve konfeksiyon ürünü daha listeye eklenmiş olup, 93 olan gümrük vergisine tabi hazırgiyim ve konfeksiyon ürünleri GTIP sayısı 136’ya yükselmiş ve vergi oranları ise çoğunlukla %12 olarak belirlenmiştir. Brexit sonrası anlaşmasız ayrılık olması halinde İngiltere’nin geçiş döneminde

Türkiye ve AB ülkeleri de dahil olmak üzere üçüncü ülkelerden ithalatta gümrük vergisi uygulayacağı hazırgiyim ve konfeksiyon ürünleri ve bu ürünlere uygulanacak gümrük vergi oranlarında artık yeni bir döneme girildi.

Brexit Süreci… Birleşik Krallık hükümeti AB’den ayrılık sürecini düzenleyen Geri Çekilme Anlaşması ve Siyasi Deklarasyon üzerinde AB ile mutabakata varmış, ancak sözkonusu Anlaşma Birleşik Krallık tarafından Parlamentosu tarafından onaylanmamıştır. Müteakiben, Brexit tarihi 31 Ekim 2019’a

uzatılmıştır. 24 Temmuz 2019 tarihinde Başbakan olan Boris Johnson ise mevcut haliyle AB ile mutabık kalınan Anlaşmanın kabul edilemeyeceğini ve Brexit’in her koşulda 31 Ekim 2019 tarihinde gerçekleşeceğini kesin bir dille ifade ederek anlaşmasız ayrılık ihtimaline yönelik hazırlıklara hız vermiştir. Son olarak, Birleşik Krallık Parlamentosu Avam Kamerasında 4 Eylül 2019 tarihinde yapılan bir oylamayla Başbakanın 19 Ekim 2019 tarihine kadar yeni bir Anlaşma sunamaması halinde Brexit tarihinin 31 Ocak 2020’ye ertelenmesine yönelik Avrupa Konseyi’ne başvurmasını gerektirecek bir yasa tasarısı kabul edilmiştir.

En çok okunan

İhracatçı Salgında Marka Oldu
İhracatçı Salgında Marka Oldu
Pandemi ihracatçıyı marka sahibi yaptı. İHKİB Başkanı Gültepe, pandeminin hazır giyim sektörüne sunduğu en büyük fırsatın markalaşmayı kolaylaştırması olduğunu belirterek, Çünkü artık e-ticaret sayesinde, mağazalara, AVM'lere o yüksek kiraları vermeden de marka yaratılabiliyor dedi.
Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
IGM 2022 Konfeksiyon Makineleri Sektörünün Buluşma Noktası Olacak!
IGM 2022 Konfeksiyon Makineleri Sektörünün Buluşma Noktası Olacak!
 8-11 Eylül 2022 tarihlerinde gerçekleştirilecek olan IGM İstanbul Konfeksiyon Makine Yedek Parça ve Yan Sanayi Fuarı, konfeksiyon ve hazır giyim üretiminde kullanılan tüm teknolojileri, Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde buluşturacak.
KOMİD İlk Dernek Organizasyonunu Gerçekleştirdi
KOMİD İlk Dernek Organizasyonunu Gerçekleştirdi
Konfeksiyon otomasyon makina ve sistemleri imalatı yapan Türk firmaları arasında, eşgüdüm ve güç birliği oluşturma hedefi ile kurulan KOMİD (Konfeksiyon Otomasyon Makine İmalatçıları Derneği) 3 Temmuz 2021 tarihinde tanışma etkinliği düzenledi.
Hyosung %100 Geri Dönüştürülmüş Creora® Regen Spandeks için Yeni Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi Yayınladı
Hyosung %100 Geri Dönüştürülmüş Creora® Regen Spandeks için Yeni Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi Yayınladı
Üçüncü taraflarca doğrulanmış çalışma, creora® regen spandeksin, işlenmemiş spandeks üretimine kıyasla CO2 emisyonlarını üçte iki oranında azalttığını gösteriyor.
Hyosung’un Sürdürebilir ve Performanslı Elyaf Çözümleri Mayo Markalarının İlgisini Çekti
Hyosung’un Sürdürebilir ve Performanslı Elyaf Çözümleri Mayo Markalarının İlgisini Çekti
Gezegenimizin geleceği göz önüne alındığında, tüketiciler giderek daha çevre bilincine sahip oluyorlar ve mayo markaları buna dikkate alıp harekete geçerek koleksiyonlarına daha fazla sürdürebilir çeşitler ekliyor.
O’Neill, Hyosung Mipan® Regen Naylonu ile Yapılmış Yeni Sürdürülebilir Mayo Koleksiyonunu Tanıttı
O’Neill, Hyosung Mipan® Regen Naylonu ile Yapılmış Yeni Sürdürülebilir Mayo Koleksiyonunu Tanıttı
O’Neill, okyanus girişimleri, tedarik zinciri ve sürdürülebilir Blue koleksiyonunu genişleterek yaşam alanlarımızı korumaya kendini adadı.
Sınırları Aşmak İsteyen Başarı
Sınırları Aşmak İsteyen Başarı
Seyhan Selçuk’un yıllardır giyim sektöründe edindiği tecrübe ve oluşturduğu marka değeri ile modada farklılık arayanlar Bad Bear’ın kapılarını aralamaya devam ediyor.
Yeni Bir Kesici, Yeni Bir Vizyon, Yeni bir marka, “FİSER” Filiz Makine’nin Yeni Lazer Kesim Teknolojisi Görücüye Çıkıyor!
Yeni Bir Kesici, Yeni Bir Vizyon, Yeni bir marka, “FİSER” Filiz Makine’nin Yeni Lazer Kesim Teknolojisi Görücüye Çıkıyor!
Filiz Makine, tekstil konfeksiyon sektörümüze kazandırdığı kesicilerine ek olarak “FİSER” markası altında metal kesim sektörüne de fiber lazer kesicileri ile pazardaki hakimiyetine güç katıyor.
“Avrupa’nın En Büyük Entegre Tesisine Sahibiz”
“Avrupa’nın En Büyük Entegre Tesisine Sahibiz”
Yerli üretimin en büyük desteğini yerli makina tedarikçileri sağlıyor. Dünya vitrinine sunduğumuz en kaliteli ürünlerimizi hazırlayan tekstil sektörünün en büyük destekçisi de, yatırımını insana ve gelişen teknolojiye yapan firmalarımız oluyor.