Konfeksiyon İhracatında AB’nin Payı Artıyor

> Konfeksiyon İhracatında AB’nin Payı Artıyor
Konfeksiyon İhracatında AB’nin Payı Artıyor
 
Pandemi dönemninde sektörler, ihracatı desteklemek için var güçleriyle çalışıyor. İhracat liderliği otomotiv sektöründe iken onu takip eden tekstil sektörü ihracatının çoğunu son aylarda AB pazarına yapıyor.
 
UİB (Uludağ İhracatçılar Birliği) ve TİM (Türkiye İhracatçılar Birliği)’den elde edilen verilere göre hazır giyim ve konfeksiyon sektörler, Temmuz 2020’de ihracatını 150’den fazla ülkeye gerçekleştirdi. Bu rakam, geçen yılla kıyaslandığında % (.44’lük bir artışa işaret ediyor. Buna karşın yılbaşından beri ihracatta gösterdiği maddi performans, geçen seneye nazaran %15.33 düştü. Yine de otomotiv sektörünün ardından ihracat liderliğine yaklaşan konfeksiyon ve hazır giyim sektörlerinin ihracat performansları umut veriyor.
 
Hazır giyim ve konfeksiyon da en büyük pazar AB Ülkeleri oldu
Türkiye Cumhuriyeti, en fazla Almanya’ya konfeksiyon ve hazır giyim ihracatı yaparken, bu ülkeye yapılan ihracat miktarında geçtiğimiz ay artış kaydedildi. Geçtiğimi yılın Temmuz ayına kıyasla bu sene aynı ayda % 15.32’lik ihracat artışı ve 349 milyon 155 bin USD gelir kayda geçti. Geçtiğimiz yılın Ocak-Temmuz dönemi, bu senenin aynı döneminde % 6’lık bir ihracat fazlasına sahip.
Konfeksiyon ihracatında ikinci sırada İspanya, üçüncü sırada İngiltere ve sonrasında Hollanda yer aldı. Konfeksiyon ve hazır giyim ihracatında İspanya’ya yapılan ihracatın gelirinde % 5’lik, İngiltere’ye % 11.82, Hollanda’ya ise % 34 artış kaydedildi. Türk konfeksiyon ihracatçılarının Euro Zone’a yaptığı toplam ihracat, geçtiğimiz ay baz alınırsa, bir önceki yılın aynı ayına göre % 13.09 artış kaydedildi.
ABD’ye yapılan konfeksiyon ihracatında ise geçtiğimiz ay, bir önceki yılın Temmuz ayına göre %54’lük artış görüldü.