İTHİB Olağan Genel Kurulunda Küresel Hedefler Masaya Getirildi

> İTHİB Olağan Genel Kurulunda Küresel Hedefler Masaya Getirildi
İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) 2019-2020 Olağan Genel Kurulu 6 Nisan 2021 tarihinde gerçekleştirildi. Genel kurulda dünya tekstilindeki yerimizi güçlendirmek için yapılan çalışmalar katılımcılarla paylaşıldı.
 
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz ve İTHİB Yönetim Kurulu üyelerinin bulunduğu Genel Kurulda 2019-2020 yılı faaliyetleri değerlendirilirken, 2021 yılı faaliyetlerine ilişkin değerlendirmeler yapıldı.
 
İlgili bakanlıklarla sürdürülen haksız rekabete ilişkin görüşmelerin devam ettiği kaydedildi
Genel Kurulda, Dünya ölçeğinde küresel salgın sebebiyle yaşanan gerilemeye rağmen, sektörün 2020 yılını başarıyla atlattığı ve sektörün haksız rekabet karşısında korunması için Bakanlıklar ile temasların kesintisiz devam ettiği değerlendirildi. TİM Başkanı İsmail Gülle, pandemi sürecini en az zararla atlatan sektörlerden biri olan tekstlin ihracat içerisinde önemli bir yer teşkil ettiğini ve 2021 yılında 11 Milyar dolar ihracat hedefine ulaşılacağını belirtti.
Ahmet Öksüz konuşmasında, 2020 yılında ulaşılan sektörel hedeflere ilişkin bilgi vererek; bir önceki genel kurulda, nitelikli istihdamın artırılması, katma değerli ihracatın yükselmesi ve Dünya tekstil ihracatı sıralamasında ilk 5 ülkeden biri olma gibi taahhüt edilen hedeflerin yerine getirildiğini belirtti. Konuşmasının devamında, “Sektörümüzün üretim imkanlarının iyileştirilmesi, projelerimizle katma değerli ihracatımızın artırılması, pazar çeşitliliğinin sağlanması ve tasarım ile eğitim atakları gibi pek çok alanda çalışmalar yürüttük.” dedi.
2020 yılında 10 Milyar dolar ihracat gerçekleştirildiğini, AB'deki pazar payının %15'ten %17'ye çıkarıldığını belirten Ahmet Öksüz, ayrıca sanal ticaret heyetleri ve sanal fuarlar ile uluslararası dijital faaliyetlerin de hız kazandığını ifade etti. Gerçekleştirilen projelere ilişkin olarak: “Teknik tekstil URGE Projemizde, Ticaret Bakanlığının en yüksek bütçeli danışmanlık faaliyetini hayata geçirdik. Konfeksiyon Yan Sanayi Ur-Ge projemiz kapsamında neredeyse her ay bir faaliyet düzenleyerek firmalarımızın ihracat kapasitesini geliştirdik.” şeklinde konuştu.
 
Dünyanın en büyük üç tekstil ihracatçısından biri olma hedefi tekrarlandı
Ahmet Öksüz, çalışmaların 2021 yılında sürdürülebilir ihracat hedefleri doğrultusunda devam ettirileceğini, bu kapsamda sanal ticaret heyetleri, yeni URGE projeleri ve tanıtım faaliyetleri ile sürdürüleceğini ifade etti. 2021 yılında en önemli hedefin küresel ligdeki konumu korumak olduğunu ve uzun vadede dünyada en büyük ilk 3 tekstil ihracatçısından biri olmanın yer aldığını belirtti. Mart ayında 1,1 milyar dolar ile ihracat rekoru kırıldığını ve 2021'in ilk çeyreğinde3 milyar dolar ihracat gerçekleştirildiğini belirtti. 2021 yılında Cumhuriyet tarihinin en yüksek yıllık ihracat verisini açıklamayı beklediklerini vurguladı.
 

En çok okunan

Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
IGM 2022 Konfeksiyon Makineleri Sektörünün Buluşma Noktası Olacak!
IGM 2022 Konfeksiyon Makineleri Sektörünün Buluşma Noktası Olacak!
 8-11 Eylül 2022 tarihlerinde gerçekleştirilecek olan IGM İstanbul Konfeksiyon Makine Yedek Parça ve Yan Sanayi Fuarı, konfeksiyon ve hazır giyim üretiminde kullanılan tüm teknolojileri, Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde buluşturacak.
KOMİD İlk Dernek Organizasyonunu Gerçekleştirdi
KOMİD İlk Dernek Organizasyonunu Gerçekleştirdi
Konfeksiyon otomasyon makina ve sistemleri imalatı yapan Türk firmaları arasında, eşgüdüm ve güç birliği oluşturma hedefi ile kurulan KOMİD (Konfeksiyon Otomasyon Makine İmalatçıları Derneği) 3 Temmuz 2021 tarihinde tanışma etkinliği düzenledi.
Hyosung %100 Geri Dönüştürülmüş Creora® Regen Spandeks için Yeni Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi Yayınladı
Hyosung %100 Geri Dönüştürülmüş Creora® Regen Spandeks için Yeni Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi Yayınladı
Üçüncü taraflarca doğrulanmış çalışma, creora® regen spandeksin, işlenmemiş spandeks üretimine kıyasla CO2 emisyonlarını üçte iki oranında azalttığını gösteriyor.
Hyosung’un Sürdürebilir ve Performanslı Elyaf Çözümleri Mayo Markalarının İlgisini Çekti
Hyosung’un Sürdürebilir ve Performanslı Elyaf Çözümleri Mayo Markalarının İlgisini Çekti
Gezegenimizin geleceği göz önüne alındığında, tüketiciler giderek daha çevre bilincine sahip oluyorlar ve mayo markaları buna dikkate alıp harekete geçerek koleksiyonlarına daha fazla sürdürebilir çeşitler ekliyor.
O’Neill, Hyosung Mipan® Regen Naylonu ile Yapılmış Yeni Sürdürülebilir Mayo Koleksiyonunu Tanıttı
O’Neill, Hyosung Mipan® Regen Naylonu ile Yapılmış Yeni Sürdürülebilir Mayo Koleksiyonunu Tanıttı
O’Neill, okyanus girişimleri, tedarik zinciri ve sürdürülebilir Blue koleksiyonunu genişleterek yaşam alanlarımızı korumaya kendini adadı.
Sınırları Aşmak İsteyen Başarı
Sınırları Aşmak İsteyen Başarı
Seyhan Selçuk’un yıllardır giyim sektöründe edindiği tecrübe ve oluşturduğu marka değeri ile modada farklılık arayanlar Bad Bear’ın kapılarını aralamaya devam ediyor.
Yeni Bir Kesici, Yeni Bir Vizyon, Yeni bir marka, “FİSER” Filiz Makine’nin Yeni Lazer Kesim Teknolojisi Görücüye Çıkıyor!
Yeni Bir Kesici, Yeni Bir Vizyon, Yeni bir marka, “FİSER” Filiz Makine’nin Yeni Lazer Kesim Teknolojisi Görücüye Çıkıyor!
Filiz Makine, tekstil konfeksiyon sektörümüze kazandırdığı kesicilerine ek olarak “FİSER” markası altında metal kesim sektörüne de fiber lazer kesicileri ile pazardaki hakimiyetine güç katıyor.
“Avrupa’nın En Büyük Entegre Tesisine Sahibiz”
“Avrupa’nın En Büyük Entegre Tesisine Sahibiz”
Yerli üretimin en büyük desteğini yerli makina tedarikçileri sağlıyor. Dünya vitrinine sunduğumuz en kaliteli ürünlerimizi hazırlayan tekstil sektörünün en büyük destekçisi de, yatırımını insana ve gelişen teknolojiye yapan firmalarımız oluyor.
"Moda Şimdi!" E-Defilesi 140 Ülkeden 200 Bini Aşkın İzleyiciye Ulaştı
İlkbahar/Yaz 2021 sezonuna damgasını vuracak koleksiyonlar, Ramazan atmosferinin en yoğun yaşandığı Kapalıçarşı, Yedikule, Sultanahmet ve Rumeli Hisarı gibi İstanbul’un tarihi ve turistik güzellikleriyle bütünleşen bir e-defileyle modaseverlerle buluştu.