Giyim ve Konfeksiyon Ihracatı Ilk Çeyrekte %11,6 Arttı.

> Giyim ve Konfeksiyon Ihracatı Ilk Çeyrekte %11,6 Arttı.
Giyim ve Konfeksiyon Ihracatı Ilk Çeyrekte %11,6 Arttı.
 
Giyim ve konfeksiyon ihracatı yılın ilk çeyreğinde 4,7 milyar dolara ulaştı. En çok ihracat yapan şehir İstanbul, en çok ihracat yapılan ülke ise Almanya oldu. Samancı Group Yönetim Kurulu Üyesi Mahir Samancı,Doğru adımlar atılırsa, ilk çeyrekteki tabloyu çok daha ileriye taşıyarak yılı 20 milyar dolarlık ihracatla kapatabiliriz” dedi.
 
Türkiyede pek çok sektör, yılın ilk aylarından itibaren pandeminin olumsuz etkilerini üzerinden atmaya başladı. Bu sektörlerin başında hazır giyim ve konfeksiyon geldi. TİM verilerini inceleyen Samancı Group bünyesindeki Halifakstan yapılan açıklamaya göre, hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı, yılın ilk çeyreğinde bir önceki yıla kıyasla %11,62 artarak 4,7 milyar dolara yükseldi. En çok ihracat yapılan ülkelerin başında 844 milyon dolarla Almanya geldi. Onu 570 milyonla İspanya, 410 milyonla Birleşik Krallık, 324 milyonla Hollanda ve 230 milyon dolarla Fransa takip etti. En çok ihracat yapan ilimiz ise 3,2 milyar dolarla İstanbul olurken, onu 376 milyonla Bursa, 351 milyonla İzmir ve 293 milyon dolarla Denizli izledi.
 
Yılı 20 milyar dolarlık ihracatla kapatabiliriz”
İnceledikleri verilere ilişkin değerlendirmelerde bulunan Samancı Group Yönetim Kurulu Üyesi Mahir Samancı, Pandemide özellikle son kullanıcıyla yakın temas halinde olan sektörlerin dijital dönüşüm adına önemli dersler çıkardığını gördük. Bu durum, giyim ve konfeksiyon sektörünün hızlı bir toparlanma sürecine girmesini sağladı. Dijital çağa entegre olma hamlelerinin ihracata olumlu yansıdığını söyleyebiliriz. Bu hamleleri kurtarıcı değil, geleceği yakalamanın olmazsa olmaz şartı olarak değerlendirmeyi başarırsak, ivmenin sürdürülebilir olmasını sağlayabiliriz. Doğru adımların atılması durumunda sektör olarak yılın ilk çeyreğindeki tabloyu çok daha ileriye taşıyarak yılı 20 milyar dolarlık ihracatla kapatabiliriz” dedi.
 
“Üreticiden Tüketiciye Doğrudan Satış” modeliyle ülke ekonomisine daha fazla katkı
Grup bünyesindeki 6 markadan biri olan Halifaks’ın bu alanda yaptığı çalışmalar üzerinden konuyu örneklendiren Mahir Samancı, Halifaks, 1965ten bu yana erkek triko ve tişört üretimi yapıyor. Kuruluşundan başlayarak toptan ve perakende satış yapan markamız, son 6 aydır ise dijital yatırımlarını artırarak e-ticaretteki perakende faaliyetlerine hız verdi. Dünyanın ve ticaretin bugünküne oranla çok daha küçük olduğu dönemlerde, üreticiden doğrudan son tüketiciye satışlar yapılırdı. Bugünün küresel dünyasında markalar için pazar tüm dünya ve artık e-ticaret aracılığıyla ürettiklerimizi doğrudan tüketicilere ulaştırabiliyor, “Üreticiden Tüketiciye Doğrudan Satış” konseptli iş modeli DTCyi (Direct-to-Consumer) benimseyerek müşteri deneyimini ön planda tutabiliyoruz. Amacımız, bugüne kadar toptan markalar arasında değer kazanan Halifaks’ı doğru dijital dönüşüm adımlarını takip ederek perakendede de yükselen markalar arasında konumlayarak ülke ekonomisine sağladığımız katkıyı daha da artırmak” diye konuştu.
 

En çok okunan

Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
Hyosung, Doğa Dostu İş birlikleri ve Ürünleri ile Yeniliklere Devam Ediyor
IGM 2022 Konfeksiyon Makineleri Sektörünün Buluşma Noktası Olacak!
IGM 2022 Konfeksiyon Makineleri Sektörünün Buluşma Noktası Olacak!
 8-11 Eylül 2022 tarihlerinde gerçekleştirilecek olan IGM İstanbul Konfeksiyon Makine Yedek Parça ve Yan Sanayi Fuarı, konfeksiyon ve hazır giyim üretiminde kullanılan tüm teknolojileri, Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde buluşturacak.
KOMİD İlk Dernek Organizasyonunu Gerçekleştirdi
KOMİD İlk Dernek Organizasyonunu Gerçekleştirdi
Konfeksiyon otomasyon makina ve sistemleri imalatı yapan Türk firmaları arasında, eşgüdüm ve güç birliği oluşturma hedefi ile kurulan KOMİD (Konfeksiyon Otomasyon Makine İmalatçıları Derneği) 3 Temmuz 2021 tarihinde tanışma etkinliği düzenledi.
Hyosung %100 Geri Dönüştürülmüş Creora® Regen Spandeks için Yeni Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi Yayınladı
Hyosung %100 Geri Dönüştürülmüş Creora® Regen Spandeks için Yeni Yaşam Döngüsü Değerlendirmesi Yayınladı
Üçüncü taraflarca doğrulanmış çalışma, creora® regen spandeksin, işlenmemiş spandeks üretimine kıyasla CO2 emisyonlarını üçte iki oranında azalttığını gösteriyor.
Hyosung’un Sürdürebilir ve Performanslı Elyaf Çözümleri Mayo Markalarının İlgisini Çekti
Hyosung’un Sürdürebilir ve Performanslı Elyaf Çözümleri Mayo Markalarının İlgisini Çekti
Gezegenimizin geleceği göz önüne alındığında, tüketiciler giderek daha çevre bilincine sahip oluyorlar ve mayo markaları buna dikkate alıp harekete geçerek koleksiyonlarına daha fazla sürdürebilir çeşitler ekliyor.
O’Neill, Hyosung Mipan® Regen Naylonu ile Yapılmış Yeni Sürdürülebilir Mayo Koleksiyonunu Tanıttı
O’Neill, Hyosung Mipan® Regen Naylonu ile Yapılmış Yeni Sürdürülebilir Mayo Koleksiyonunu Tanıttı
O’Neill, okyanus girişimleri, tedarik zinciri ve sürdürülebilir Blue koleksiyonunu genişleterek yaşam alanlarımızı korumaya kendini adadı.
Sınırları Aşmak İsteyen Başarı
Sınırları Aşmak İsteyen Başarı
Seyhan Selçuk’un yıllardır giyim sektöründe edindiği tecrübe ve oluşturduğu marka değeri ile modada farklılık arayanlar Bad Bear’ın kapılarını aralamaya devam ediyor.
Yeni Bir Kesici, Yeni Bir Vizyon, Yeni bir marka, “FİSER” Filiz Makine’nin Yeni Lazer Kesim Teknolojisi Görücüye Çıkıyor!
Yeni Bir Kesici, Yeni Bir Vizyon, Yeni bir marka, “FİSER” Filiz Makine’nin Yeni Lazer Kesim Teknolojisi Görücüye Çıkıyor!
Filiz Makine, tekstil konfeksiyon sektörümüze kazandırdığı kesicilerine ek olarak “FİSER” markası altında metal kesim sektörüne de fiber lazer kesicileri ile pazardaki hakimiyetine güç katıyor.
“Avrupa’nın En Büyük Entegre Tesisine Sahibiz”
“Avrupa’nın En Büyük Entegre Tesisine Sahibiz”
Yerli üretimin en büyük desteğini yerli makina tedarikçileri sağlıyor. Dünya vitrinine sunduğumuz en kaliteli ürünlerimizi hazırlayan tekstil sektörünün en büyük destekçisi de, yatırımını insana ve gelişen teknolojiye yapan firmalarımız oluyor.
"Moda Şimdi!" E-Defilesi 140 Ülkeden 200 Bini Aşkın İzleyiciye Ulaştı
İlkbahar/Yaz 2021 sezonuna damgasını vuracak koleksiyonlar, Ramazan atmosferinin en yoğun yaşandığı Kapalıçarşı, Yedikule, Sultanahmet ve Rumeli Hisarı gibi İstanbul’un tarihi ve turistik güzellikleriyle bütünleşen bir e-defileyle modaseverlerle buluştu.